همشهری‌آنلاین: "احمدی نژاد بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای بهترین زمان پخش همه کانال‌های تلویزیونی امریکا را به خود اختصاص داد و با هنرنمایی ماهرانه‌اش هر مجری سیاسی و رسانه‌ای را به حیرت وا داشت"

به گزارش واحد مرکزی خبر روزنامه اینترنتی راسیسکایا گازیه‌تا در مقاله‌ای به قلم ولادیسلاو وارابیف نوشت رئیس جمهور ایران خودش هم انتظار نداشت خبرنگاران امریکایی به طور داوطلبانه سلاح مهم رسانه‌ای را در اختیار وی قرار دهند.

 

برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل تا سه سال پیش مهمترین حادثه ماه سپتامبر در امریکا به شمار می‌رفت اما از دو سال پیش تاکنون محمود احمدی نژاد این سنت را تغییر داد به طوریکه رسانه‌های سراسر امریکا در ابتدا به سفر رئیس جمهور ایران به این کشور و سخنان وی می‌پردازند و سپس به موضوع نشست اشاره می‌کنند.

دادن روادید محدود به محمود احمدی نژاد اصلا مهم نیست چون وی با کمک روزنامه و تلویزیون سخنان خود را به گوش تک تک امریکایی‌ها در سراسر کشور می‌رساند.

به نوشته این تحلیلگر روس نگرانی و اضطراب مقامات امریکا به فاصله سه روز مانده تا سفر احمدی نژاد به این کشور حد و مرز نمی‌شناخت و بخش اصلی همه برنامه‌های خبری به وی اختصاص داشت، تصاویر وی در ستون‌های اول همه روزنامه‌ها دیده می‌شد و در خیابان‌های نیویورک راهپیمایی برگزار می‌شد.

نویسنده مقاله معتقد است با توجه به لبخندی که حتی یک ثانیه هم از چهره رئیس جمهور ایران محو نمی‌شود می توان فهمید همه چیز بر وقف مراد وی بوده است و او نه تنها از همه چیز راضی است بلکه امادگی ادامه بازی را به منظور ادامه این نگرانی‌ها دارد.

ضمنا باید اعتراف کرد که رئیس جمهور ایران از مهارت‌هایی در حد عالی برخوردار است و هر سال ابتکارات جدیدتری به خرج می‌دهد. سال گذشته وی تنها در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرد اما امسال سخنرانی در دانشگاه کلمبیا را نیز به برنامه خود افزود و خوشبختانه این دانشگاه در همان محدوده چهل کیلومتری قرار داشت. از سوی دیگر احمدی نژاد عملا برنامه جدید سال اینده‌اش را هم مشخص کرده است.

وی پیش از سفر به نیویورک خواهان اهدای تاج گل به محل یادبود قربانیان حادثه یازده سپتامبر شده بود و البته مقامات شهر با یاداوری این موضوع که وی رهبر یکی از کشورهای حامی تروریست بین‌الملل است چنین اجازه ای را به وی ندادند. البته نباید فراموش کرد که در اصل هیچ چیز نمی‌توانست مانع خروج احمدی نژاد و بازدید این محل شود و درست به همین دلیل امریکایی‌ها تدابیری به منظور حفاظت از محل یادبود در برابر میهمان ناخوانده گرفتند که حتی کاندولیزا رایس وزیر خارجه هم در ان حضور داشت. در روز بازدید احتمالی احمدی نژاد از محل در نزدیکی محل اقامت وی یکی از دیدارهای رایس برگزار شد و این به ان معنی است که همه منطقه محاصره شده و هیچ خارجی نمی‌تواند از ان عبور کند. به هر حال بعید نیست که رئیس جمهور ایران سال اینده هدف خود را عملی سازد و یک بار دیگر سر و صداهای زیادی به پا کند.

در ادامه این مقاله امده است علاقمندان زیادی برای شنیدن سخنرانی احمدی نژاد در دانشگاه کلمبیا جمع شده بودند و بیش از ششصد بلیت تنها طی یک ساعت بین انها تقسیم شد و در انجا بود که رئیس جمهور ایران موفق شد یک بار دیگر مهارت هایش را به نمایش بگذارد.

وی نه تنها در جمع دانشجویان سخنرانی کرد بلکه با اشاره به این که در ایران بر خلاف امریکا هم جنس بازی وجود ندارد باعث انفجار جمع حاضر شد. اما بسیاری از آنها حتی با وجود مخالفت با این اظهارات وی از او خوششان امد. این همان چیزی است که برای احمدی نژاد کافی است.

کد خبر 32556

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز